Connection stories: Sander Mölder ja Seiya Matsumiya

TMW is presented by Telia
23 märts 2021 Connection StoriesIntervjuu

Ühenduste loomine on üks TMW põhieesmärke. Parim osa TMWst on tihti miski, mida me otseselt programmi sisse kirjutada ei saa, kuid mis siiski iga kord aset leiab. Inimesed tulevad kokku, väärt mõtted põrkuvad ja neist võivad idaneda mitmesugused põnevad koostööd. 

Täna võtame ette loo, mis sai alguse muusika litsentseerimise agentuuri Black Cat White Cat tegevjuhi ja produtsendi Seiya Matsumiya kohtumisest Eesti helilooja ja produtsendi Sander Mölderiga, kokkuviijaks muusikamanagemendi ja -kirjastuse Tier Music asutaja ja juht Thea Zaitsev. Thea ja Seiya tutvusid 2018. aastal Soomes ekspordiprojekti Finest Sounds raames toimunud Soome-Eesti delegatsiooni kohtumisel. Tulemuseks on mitmed kõrgetasemelised muusikasüngi projektid Sandrile, kelle muusika kõlab muuhulgas rõivabrändi UNIQLO AIRism kollektsiooni ja Oculus Quest 2 uue VR peakomplekti reklaamklippides, Varem on Sander panustanud ka tuntud brändide nagu Mazda, Osaka Metro, Balmuda, Empecure ja DHC projektidesse.

Sander, kuidas su muusika Jaapanisse jõudis?

Paar aastat tagasi TMW ajal sain Thea kaudu tuttavaks Seiyaga. Nad käisid mul stuudios, kuulasime plaate, varem reklaamidele tehtud muusikat, ajasime niisama juttu. Tundus, et talle läks väga korda minu “TIKS 071” plaat. Samuti olin samal ajal kirjutamas balletimuusikat. Selle peale ütles ta, et midagi sarnast oleks tal ühte reklaami vaja. Sealt see kuidagi läks…

Mis selle koostöö puhul üllatas, mis eriti meelde jäi?

Võib-olla seesama algus, et nii sujuvalt läks. Tööalane suhtlus Seiyaga on samuti väga mugav olnud. Briifid on põhjalikud, täpsed ja inspireerivad.

Mis sul hetkel käsil?

Lõpetasin Seiyaga just veel ühe koostöö Oculus Quest 2 reklaamiks. Põhitööna võib hetkel võtta muusikat balletile Louis XIV elust, mida koos Timo Steineriga Rahvusooper Estonia tellimustööna kirjutame.

Seiya, mis Sander Mölderi muusikas püüdis tähelepanu ja viis koostööni?

Olin Tallinnas TMW-l ja käisin ka tema stuudios, kus ta lasi mulle oma uusimat plaati “TIKS 071”. Otsisin muusikat, milles oleks eriline eestilik tunnetus, kuid samas ka kaasaegne nurk ning tema album lõi mind üsna pahviks. Ka Sandri varasemad süngiprojektid näitasid, et ta tunneb läbi ja lõhki kliendiga töötamise ja reklaamitöö olemust, mis oli minu jaoks koostöö algatamiseks suur pluss. Temaga rääkides ja ta muusikat kuulates sain aimu ka tema muusika tundlikkusest ja kunstilisest poolest. Esimene töö, mis me koos tegime, oli atmosfääriline ambient lugu, mille jaoks ta mu meelest sobis ideaalselt.

Mis on artisti töö puhul see, mida koostöö jaoks otsid?

Kõige olulisem on artisti  ainulaadne ja eristuv “hääl”. Mida iseloomulikum ja eristuvam, seda parem. Kui koostöö on juba käimas, saame seda eri suundades laiendada.

Kui tuttav oled Eesti muusikaskenega, mis on just siin huvitav? 

Ma ei saa küll öelda, et olen sellega liiga tuttav, aga arvan, et tajun päris hästi seda, kes on kes ja mis on üldine vaib. Võib-olla sellepärast, et siinne skene on võrreldes Jaapani ja USAga väike ning paljudele sarnastele artistidele siin ruumi lihtsalt ei jagu. Aga olgu see Sander, NOËP, Erki Pärnoja, Mick Pedaja, Maarja Nuut või veel paljud, keda küll kuulsin, kuid kellega ei jõudnud TMW ajal veel suhelda, igal juhul tabasin end sageli mõtlemast “ah soo, see on siis see, mida teete TEIE… Vau, see tuleb teil väga hästi välja.”

Kui olulised on TMW sugused esitlusfestivalid su töö jaoks?

Lõppeks on määrav just isiklik, vahetu kontakt – olla füüsiliselt kohal üritusel nagu TMW, kogeda vaimustavalt head ja elavat muusikaskenet paigas, millest ma enne suurt midagi ei teadnud… Ausalt öeldes tundsin nagu oleksin kullakaevanduse avastanud… haha. TMW oli minu töö jaoks tohutult tähtis, kuna sain suhelda tõeliselt eripäraste artistidega, kellest Jaapanis polnud kuuldudki. Uus ja huvitav muusika on just see, mida Jaapani reklaami- ja filmiturg vajab. 

Thea, mis projektid Tiers Musicus veel käsil on?

NOËPi ehk Andres Kõpperiga on hetkel käsil veel 4-5 kodumaist süngi projekti, mis hõlmavad nii uue muusika loomist kui ka olemasolevate lugude kasutusõiguste hankimist. Ka Mick Pedaja on viimistlemas ühte Seiya rahvusvahelist projekti ning toimetab paari kodumaise filmi muusika kallal.

Sander Mölderil on samuti paar kodumaist süngi projekti, lisaks uutele ballettidele, mis peaks sel aastal veel ilmavalgust nägema.

Need on sellised konkreetsed süngi projektid, kuid lisaks teeme igapäevaselt uusi “pitche” valdavalt uutele kontaktidele, et tutvustada neile meie esindatud autorite ja muusikute loomingut.


Mitmekülgse muusikalise tausta ja käekirjaga helilooja, produtsent ja DJ Sander Mölder on esinenud üle maailma Londoni Royal Albert Hallist Barcelona Primavera festivalini. Tema viimaste tööde hulgas on mh Eesti pärimusmuusikat elektroonikaga põimiv album “TIKS 071”ja balleti “Keres” muusika kaasautorlus.   

Helilooja ja produtsent Seiya Matsumiya asutas muusika litsenseerimisagentuuri Black Cat White Cat Music ning sõlmis partnerlusse ettevõttega TBWA\Hakuhodo aastal 2018, pannes ühtlasi aluse Jaapani esimesele muusika- ja reklaamiagentuuri liidule. Ta teeb muusika supervisorina koostööd Jaapani parimate agentuuride ja filmiettevõtetega ning rahvusvahelise muusikute ja leiblite võrgustikega.

Thea Zaitsevi ettevõte Tier Music tegeleb peamiselt Eesti artistide ja loomeinimeste manageerimisega ja alates eelmisest aastast ka muusika kirjastamisega. Kirjastuse Tier Music Publishing peamine eesmärk on aidata kodumaistel autoritel luua uut loomingut nii endale kui ka teistele koostöös välisartistide ja -kirjutajatega. Lisaks tegeletakse süngiga ehk suunatakse artistide loomingut rahvusvahelistesse projektidesse.