Tallinn-Narva Music Week võitis Turismikonverentsil aasta turismitoote auhinna

30 september 2022 Uncategorized

Foto: Rauno Liivand

Eile, neljapäeval, 29. septembril toimus Narva Vaba Laval Turismikonverents 2022 HOOVÕTT avaüritus, kus tunnustati konkursi Turismitegu 2022 võitjaid kategooriates aasta turundustegu ja aasta turismitoode. Turismitoote laureaadiks sai Tallinn-Narva Music Week, olles esimene antud kategooria võitjast kultuurisündmus.     

Tänavu mai algul toimunud kahe linna ühendfestival Tallinn-Narva Music Week võitis turismitoote auhinna ühendava sõnumiga “Oleme koos”. Esmakordselt lisaks Tallinnale ka Narvas aset leidnud rahvusvaheline muusika- ja linnafestival tõi kokku 17 000  külastust, neist Narvasse ligi 7000, viies ka väljapoole Eestit sõnumi, et Eesti idapiir on turvaline. Tunnustati suurepärast tiimitööd, kõrgetasemelist kultuuriprogrammi, kogukonna kaasamist ja uute ühiste traditsioonide loomise võimalusi, mis lõid keerulisest väljakutsest tuhandeid liigutanud tegelikkuse. 

“24. veebruaril olime nädala kaugusel festivali programmi väljakuulutamisest, aga ühtäkki oli kõik muutunud,” kommenteerib Tallinn-Narva Music Weeki juht Helen Sildna. “Leidsime, et arvestades olukorra tõsidust, on meil rahvusvahelise festivalina vaja reageerida. Toetudes pikaajalisele töökogemusele venekeelse elanikkonnaga ning tugevale Tallinna ja Narva ühendtiimile, otsustasime korraldada pool tänavusest Tallinn Music Weeki festivalist EL idapiiril Narvas. Sündis esmakordne ja erakordne Tallinn-Narva Music Week. Õnnestus kriitilisel ajal elavdada piirkonna turismi- ja kultuurivaldkonda, toetada ka Ukraina inimesi ning tähistada ajal, mil kogu Eesti oli mures 9. mai meeleolude pärast, Narvas koos kohalike elanikega emadepäeva ja istutada EV100 parki 15 uut puud.”

EASi ja Kredexi ühendasutuse rahvusvaheliste teenuste eest vastutava juhatuse liikme Liina Maria Lepiku sõnul omandas Tallinn-Narva Music Weeki toimumine laiema mõõtme, kui harilikult ühel festivalil võimu. “See kutsus mai algul Narva tuhanded Eesti inimesed, viis sinna esimest korda esinema mitmed Eesti muusikud ning kaasas kogukonda,” kommenteerib Lepik.  “Festival tõestas tegudega kõige ärevamal ajal, et Euroopa algab Narvast. See oli tugev ja väga vajalik sõnum nii Eestis kui ka piiri taga ajal, mil Eesti julgeolek oli välismeedias kõrgendatud tähelepanu all ning paljud turistid kõhklesid Eestisse reisida. Näitasime, et piiräärses linnas on piisavalt turvaline, et korraldada seal üks rahvusvaheline muusikafestival”.

4.–8. mail toimunud festivalil Tallinn-Narva Music Week esines kahes linnas 192 artisti 28 riigist ning osales 974 muusika- ja kultuurivaldkonna esindajat üle maailma. Festivali Narvas avas Arvo Pärdi teoste kava „Anna meile rahu“ Issanda Ülestõusmise peakirikus. Esimest korda esinesid piirilinnas paljud Eesti tippartistid nagu Trad.Attack! ja Curly Strings ning Kreenholmi manufaktuuris astusid üles festivali suurimad rahvusvahelised nimed Floating Points ja Tirzah Suurbritanniast.

Festival kogus 17 425 külastust, neist 6904 Narvas. Väliskülastajad veetsid festivalil 1945 ööd, millest 513 Narvas. Enam kui 100 välismeedia kajastuse seas oli BBC Radio 4 erisaade “Crossing Continents”, mida edastati ka nädalas ligi 100 miljoni kuulajaga BBC World News programmis. Solidaarsussõnumi laialdane levik saavutati ka Eesti venekeelseis kanaleis. Festivali elluviimisse oli kaasatud 251 ettevõtet, neist ligi 70 Ida-Virumaalt.

Festivali partnerite ja toetajatena liitsid jõud Tallinna ja Narva linnad, Kultuuriministeerium, Riigikantselei, Integratsiooni Sihtasutus, Ida-Viru Turismiklaster, Visit Estonia, Telia, Nordic Hotel Forum, GoTravel ja paljud teised.

29.–30. septembrini toimuval Turismikonverentsil HOOVÕTT käsitlevad kohalikud ja rahvusvahelised eksperdid innovatsiooni, digi- ja rohepööret ning tunnustatakse aasta turismivaldkonna tegijaid. Sihtkohade ja erialaliitude poolt konkursile esitatud töödest valis žürii mõlemas kategoorias kaks finalisti, millest eilsel  turismikonverentsil selgus publiku hääletusel mõlema kategooria võitja.